2009-06-08

Många bäckar små..

Tänka sig.. nu när jag väl HAR internet så har jag ingenting att göra. är inte med på några sidor längre och alla mina vänner är borta, antingen utomlands eller så är dom inte vid datorn längre för det ändå inte är någon annan som är inloggad.
Vilket ger mig myyyyyycket tid till att flyta runt på "cyberspace".

Selma var här och hälsade på idag ^^ Eller, tja.. hon hade sina föräldrar med också ^^ Var kul att se dom alla tre. Hon lyckades vandra runt i den där super coola gåstolen som mamma har. UFO. ^^ I love it! När barnbarnen hennes har tröttnat så vill jag ha den ;P vill ha en egen.

När dom åkt satte jag mig och började leta runt efter något att göra. Hittade på en sida om hundar. Eller snarare, om hemlösa hundar. En förening som hjälper sådana hundar både i sverige och på Irland. Skulle vara kul att åka till Irland och volontära där. Satan vad kul. Hur som hellst, Hundar utan Hem heter föreningen.
Har varit och kikat runt lite på deras önskelista.

Först och främst behöver dom ju självklart pengar.
Sedan behöver dom:

Trasmattor
Selar och längre koppel
Hundkläder för frusna hundar
Filtar, wetbeds och fleecefiltar som kan värma en frusen hund
Vattenskålar att sätta fast i galler till våra transportburar
Leksaker
Pälsvårdssaker

Även burar för flyg, rastgårdsektioner och liknande behöver dom så klart. men det blir svårt att skicka. Jag tänkte att det andra inte borde vara så svårt att fixa åt dom.
Så jag har en liten plan. Att lägga undan lite pengar i månaden och se vad det blir. kanske 50 kr per månad. Efter ett tag så blir det något. Kan alltid få tag på något att skicka. Det behöver inte vara nytt, begagnade saker fungerar lika bra så länge dom är hela.
Så det är vad jag tänkte göra.
Någon som vill eller kan hjälpa till med något?

www.hundarutanhem.se/

Inga kommentarer: