2010-03-12

Sjukhus igen

Var tillbaka till sjukhuset idag, den här gången fick jag träffa en läkare inte bara en sköterska.
Tog blodtryck, som hör och häpna var väldigt lågt.. *skaka roat på huvudet* Go figure.
Var lågt när jag låg när, blev lägre när jag satte mig upp. Fick göra lite balans test som mest påminde om nykterhets test. Klarade första bra. Andra skulle jag stå rakt samtidigt som jag skulle blunda.. Yeah right.. har alltid haft dålig balans när jag inte ser något. Inte förvånad när jag kände att jag började vingla. Men jag kände det ivarjefall.
Dom tömde ut två tuber blod ur mig. Med spruta. Som satt i en nål. Och jag började inte gråta! Jag bugar djupt för era överväldigande applåder och hejarop som ni utan tvekan ger uttryck för just nu.
You better. Dock hade sköterskona rätt roligt åt mig. Jag hade förvarnat för min fobi, och dom tyckte jag var jätte duktig som inte fick panik och började gråta (resultat av att ha blivit äldre skulle jag tro) dock så skakade jag som ett asplöv. Inte av rädsla, när nålen väl har stuckit mig så försvinner paniken så det var ingen fara. Nej det jag skakade för var adrenalin kicken jag fick :P skakade som bara den och dom tyckte lite synd om mig. Men det hindrade dom inte från att skratta. Men inte elakt dock. Dom var inte så läskiga som jag hade trott.
Sedan fick jag sitta och lugna ner mig en liten stund innan jag fick gå in i ett litet rum, strippa på överkroppen och kopplas till en massa sladdar. Nej, det är inte en gammeldags Hentai. Läkaren hade beodrat att dom körde EKG.
Det såg normalt ut. Min balans var okey. Mitt blodtryck var farligt lågt, men det är som det brukar vara.
Så nu måste jag vänta på provsvaret från blodproven.
Finnes det inget svar där, så måste jag höra av mig till grabbarna som var specialliserade på sjukgymnastik vid idrottsskador. Jag som rör mig så mycket -.-'
Det var distriktssköterskans andra teori. Mina axlar och min hals är långt tjockare än dom ska vara, och när jag lägger huvudet på sidan poppar det ut en sena som inte ska synnas. Why = Kicki är spänd som en bågsträng. Jag masserar alla, men ingen masserar mig. Orätt. Gör om gör rätt!
Hennes teori var att eftersom jag är så spänd i axlar och nacke så klämms en nerv åt, och det är den (möjligtivs dom) nerven som gör att jag är på väg att svimma lite då och då.
Låter väll trevligt?







Inga kommentarer: