2009-03-07

Presenter!


Gotta say.. My parents can travel all they want ^^
jag har fåttt fuuuuuullt med souvenirer! ^^
Helt klart en trevlig avslutning på en kass vecka.

Statusen för min mentala hälsa är inte riktigt på topp, och för att göra saken bättre ringde min äldsta syster i början av veckan och sa basicly "Hej. vi ska hälsa på kenneln vid er så då ska vi sova hos er fredag till lördag".. .. jaha.. hon visste att mamma och pappa skulle komma hem idag (lördag), efter att ha varit borta i två veckor. Är det då så skysst att tränga sig in då? Om jag varit borta i två veckor skulle jag nog ha fullt upp ändå utan att behöva ge husrum åt en dotter och en man jag aldrig mött.
Och hon kunde åtminstone ha hört efter så att det gick bra, och inte bara förvänta sig att det gör det..
Hon frågade om jag skulle hämta morsan och farsan vid tåget när dom kom hem, men eftersom jag jobbade skulle camilla göra det. Något jag även sa till henne.. två gånger..
Senare i konversationen kom det även "ja visst ja, vi är ju hundvakt så då får du sitta hundvakt när vi är på kenneln".. .. where´s please?
Och efter det kom det "Fast då ska ju du vara hundvakt när vi är på ikea på lördagen".. wtf.. Please?! det är INGET fel på att fråga, och inte bara kräva. Och är det hörseln eller minnet det är fel på? Jag sa att jag skulle jobba!

Absolut snabbaste sättet att få mig på dåligt humör eller/och sätta mig på tvären är att säga "du ska" eller "Du måste". Jag var en riktig liten solstråle när jag talat klart med henne, som ni säkerligen förstår.

Och som avslutning..
Fredagen kom och gick. Syster varken dök upp eller hörde av sig -.-'
Ska man skratta eller gråta?

Men hur som hellst.. att få jobba med Maria i dag var trevligt, var även lite mer folk i huset så vi hade faktiskt lite kunder. och att sedan komma hem och få presenter ^^ superkul! ^^
Nu ska vi se om ja minns allt.

Fick en söt, fluffig hårsnodd
Två eleganta hårspännen, ett i någon sorts horn
En underbar trä ask med snäckskals besmyckning
En drake i trä att ha rökelse i, röken kommer ut ur munnen *<(^^*<)
En lycko groda
En rishatt ^(^^)^
En vacker dräckt
Ett par coola traditionella skor
En vacker lampa
Ett par långa, långa, långa handskar som täcker hela armen
En vääääldigt töjbar tröja (Ser ut som ett dock-plagg när den inte är på, passar dock perfekt ;P)

Dräckten var supersöt ^^ Kunde ha varit mindre över midjan, men då hade den varit helt för liten över bysten. men det gör inte så mycket ^^

Tror det var allt ^^ så coolt! dom får gääärna åka bort igen

Inga kommentarer: