2010-05-22

Storvik

Ute och slösar bort tiden hos föräldrarna igen. :)
Tja, slösar och slösar.. har hjälpt mor att fixa hagen mot Norén så nu har hästarna fått komma ut på grönbete. Dom verkade vara väldigt nöjda med det.

Är lite trött, och sitter på mors udda dator, så jag ska inte skriva så mycket. Måste dock lägga fram detta:



Det var goa och rara lilla Jessica som var Dracula. Och jag måste säga att det nog är den sexigaste Dracula jag sett XD
Scary. var en rolig och intressant tolkning med mäktig musik och vackra sånger. Jessica hade översatt Johnny Cash´s Hurt och hon sjöng den riktigt, riktigt bra.
Var även en annan låt "Vi ska göra stygga saker med dig" som var riktigt bra.
Samt en låt som "Lucy" och "Lillasyster" sjöng som jag tyckte var helt bedårande och som gav mig rysningar över ryggen.
Jag gick till och med och såg föreställningen två gånger. Både i går och idag. :)
Väl värt det.


Längst till höger på bilden har ni Dracula (Jessica Andersson) ;)

"Blodsugande klassiker om ont och gott
SANDVIKEN
Dracula förhandlar med en mäklare om ett palats.
Men vem är egentligen ond och vem är god?
Svaret är inte helt självklart i den moderniserade versionen av Bram Stokers klassiker som har premiär på Folkets Hus i dag.

Onda väsen virvlar runt i svarta slängkappor i ett dansummer. I en av nyckelscenerna blir ett samtal mellan Dracula, spelad av Jessica Andersson, och mäklaren Jonathan, som gestaltas av Erik Norman Uhlin, mycket personligt.

Fler än 20 tredjeårselever i estetiska programmets teater- och musikalinriktningar är tillsammans med musikelever och några proffsmusiker engagerade i pjäsen, skriven och regisserad av teaterläraren Kajsa Hedström.

– Det är en musikal om att älska till döds. En historia om att inte kunna ta sig ur sin egen sorg, förtvivlan och instängdhet, säger hon.

Dracula i nutida miljö

Dracula vill sälja palatset och se sig om i världen. Sedan mäklaren visat ett foto på sin fästmö Mina, spelad av Madelen Larsson, väcks starka minnen till liv. Mina är mycket lik Draculas älskade Elisabetha, som tidigare tagit sitt liv.

– Det är en utmaning att gestalta Dracula. Vi har gjort pjäsen i nutida miljö, som om allt hände i dag, säger Jessica Andersson.

Både ont och gott i samhället berörs.

Repat tre dagar i veckan

Just vampyrer är just nu ett populärt tema, det märks bland annat i tv-serier som True Blood.

Men valet i höstas om att låta blodsugaren vara stommen i årets slutproduktion kom innan det största vampyrintresset dök upp, menar eleverna.

De har repeterat tre dagar i veckan fram till i söndags, när de ”flyttade in” på Folkets Hus. Sedan har det varit tolvtimmarspass.

I går hölls generalrepetitionen och i dag, torsdag, hålls de första skolföreställningarna för högstadiet och gymnasiet. Fredag och lördag kväll är den öppen för allmänheten."

Och kicki som jag är så lyckades jag så klart finna det här:
www.draculathemusical.se

Så nu är frågan.. Vem vill gå på Dracula med mig i globen i oktober? Runt 670 kr blir det för biljett för tillfället.. anyone? ^^

1 kommentar:

Paragon sa...

Vill, vill vill....men det är långt över min framtida budget är jag rädd :/