2010-02-21

Dålig vecka, dåligt år?

Veckan har varit en enorm jäkla berg-o-dalbana. Jag tror seriöst att jag har fått en emotinell wipplash. No pun intended, Sanna.

Helgen var riktigt soft och skön. Till bringade den i gbg där jag hälsade på syster, hennes hunk till pojkvän, petade på deras baby, kliade vovven, masserade syster och diskade. Varmt och skönt för händerna. Och jag måste säga att dom hade en enormt skön soffa. Riktigt trevlig att sova på. Jag tycker gott att Elin och Zak kan köpa en likadan, för deras är lite små-mysko att sova på.
Så helgen var rätt okey. Kom hem på måndag kväll och lyckades flörta med Elin tillräckligt mycket för att hon skulle komma och hämta mig vid bussen och sedan följa med mig hem en stund :) Minns dock INTE vad vi gjorde.. men hon sov inte över ivarjefall.
Tisdagen hade jag ledig och helt för mig själv. Och pelle kom hem på kvällen där så då fick man lite sällskap:P Har för mig att vi tittade på film i hans place, men mitt minne är lite lullig. Och nej, linus, vi hade varken rökt på eller druckit något udda. Jag har bara inte uppdaterat databasen på några år. Eller någonsin.
Hur som hellst. Onsdag började vi med att bygga upp rean. Full rulle med personal. Vi hade både Tobbe och Tobbe med i gänget i år :) Jag vet, vi har också problem med det där. Vi kallade dom Orange och Röd, för det var tröjorna dom hade första dagen, men nu minns vi inte vem som hade vad, så det blir bara Tobbe. Antingen svarar båda, eller ingen.
Vi stötte på lite problem första dagen. Vi började mäta upp, och ritningen stängde inte. Funderade hur Alee hade tänkt egentligen, men sedan upptäckte vi att hon hade tänkt lika bra som hon sa. Dom hade flyttat karusellen, vilket gjorde att vi fick mycket mindre utrymme. Wtf? Vi blev av med flera sektioner och jag har ingen aning om hur vi ska göra med pallarna som skulle stått brevid ingången vid kassan, för nu är det ett enormt litet uttrymme där. Dom hade även dubbelbokat området och skulle ha haft ett gäng bilar där på lördagen. Vi sa att det inte var några problem, så länge dom själva flyttade hela reaområdet och ställde tillbaka det när det var klart.. Bilarna fick vara i andra ändan istället.
Men onsdagen gick rätt så smärtfritt, vi hann till och med få ut all gammal rea. Vilket var en hel del.
Torsdag kom pallarna med ny rea, runt nio på morgonen. -.-' Det första man fick göra när man kom till jobbet var att börja gå runt och ragga pall-lyftare för vi har bara en som är tillräckligt lång. hade för mig att hobbex hade en lång, men där gick jag bet. Så vi fick låna från cervera. Har för mig att vi gjorde det förr-förra året också. Hade gott om tid att få upp böckerna med tanke på att erika även jobbade, så vi var ännu en person extra. Enormt mycket personal. Men man har ivarjefall alltid någon att gå och luncha med :)
Har jobbat rätt mycket med Tobbarna, framför allt verkar jag hamna i samma team som Alee´s tobbe väldigt mycket. Jag vet varken ut eller in när det gäller den pojken. I ena sekunden är han en gentleman och är jätte rar, och i nästa så retas han i samma klass som Anders. Han verkar älska att reta mig också. Jag har seriöst en aura som säger "Mess with me, I LOVE it". Min aura är trasig, så lyssna inte på den.
Det värsta är att han smittar den andra Tobbe, så vid slutet av varje dag har jag två extrema retstickor. :P Jag blir tokig.
har haft utvecklingssamtal på jobbet, så nu får vi se vad som händer. Dock så hade faktiskt Olle kommit på att jag inte har fått kontrakt. Men han sa samma sak som Söt Erik och Hobbex, nämligen att jag varit anställd så pass länge där att jag räknas som hel och fast anställd ändå. :) Känns trevligt.
Dock funderar jag ändå på om det inte är dags att byta jobb. Tar ett kontorsjobb, vad som hellst, bara jag slipper stå i butik. Är verkligen inte bra på att ta människor. *skaka på huvudet*
Hur som helst. Varit lite halv-kass hela veckan, dock var det en underbar höjdpunkt när Tobbe och Tobbe kom och ställde sig brevid mig, satte händerna i fickorna och sa "Utnyttja oss!". FRIIIIIII tolkning :P Dock var jag snäll och satte dom i arbete med att hjälpa mig med reaböckerna. Men vem vet.. det kanske är ett stående erbjudande ;)

Inga kommentarer: