2010-04-16

day.. four?

Har ingen susning. Trodde det var fredag idag, men det var visst bara torsdag. -.-
Shows what I know.. hur som hellst.. har ingen aning om vart jag ska borja idag.
Ska forsoka ta det i ordning, lugnt och fint och inte borja hyperventilera, jama och komma ifran amnet och att jag fick en smeknamn av underbara.. *harkel* yes.. jag har koll pa laget.

Vaknade i morse, utforskade lite fler udda grejer dom har till frukost.. det ar inte frukost har, det ar typ bakverk. Mamma brukar kopa sma appelknytten med socker pa som man stoppar i ugnen nagra minuter sa ar dom klara. Minns inte vad dom heter, men dom har typ sanna fast dubbelt sa stora och fyllda med antingen apple eller nagot jag tror ar hallon. Svart att veta nar det blivit uppvarmt och sedan fatt svalna.
Shit, my back is killing me right now.. -.-

Efter det sa tog vi bussen vid tolv tiden och vid kvart i ett vandrade vi in pa Hilton och tog oss till lokalen som Peter Williams (arkeskurken Apohpis) skulle tala i. Det gar mest till som sa att dom tar upp scenen pratar lite och berattar vad dom hallit pa med pa sistone och sedan blir det Q&A (Questions and Answers) dar publiken far stalla sig vid en mikrofon och stalla en fraga till skadespelaren (och hela rummet!).
Det var roligt att se marias reaktion, for jag var den som egentligen ville se honom. hon var vall egentligen inte sa tand pa iden men hon hangde pa anda. Dock sa tyckte hon att det var riktigt roligt och hon sa aven att hon tyckte att han var riktigt snygg :D
Dock var det ungefar har jag borjade svara och ge ifran mig allmant fula ord da mors kamera soooog. Hon ville inte ge mig sin "riktiga", en snorbra en med en riktig shutter som ger ifran sig ett underbart ljud och som skulle varit sa perfekt, for hon trodde att jag skulle ha sonder den. Well, so? Om jag lyckats ha sonder den sa skulle jag kopa en ny at henne. No big deal. har man sonder nagat sa ersatter man det. piece of cake.
Den lilla jobbiga och totalt patetiska kameran jag fick lana sog. Den kunde inte zoma for fem ore. Jag sag ju for fasiken skadespelaren battre utan kamera an nar jag zomade sa nara det gick. Blev enormt besviken pa att inte fa nagra bra bilder.
Och man fick inte filma dom heller. Vilket ar enormt synd for dom har alltid underbara kommentarer och skojar med varandra, sig sjalva och publiken utan dess like och nar man suttit en hel dag sa blir det svart att komma ihag alla citaten. jag vet inte om jag fortfarande lider av jetlag, men jag ar sa otroligt trott att jag skulle kunna stupa i sang och klockan ar bara fem i atta har. Det ar sjukt.

men om man bortser fran kamera skandalen sa var det riktigt kul. Sedan kom Dan Payne (Super soldier och Wraith King) och Dan Shea (Sgt. Siler) efter det. Det ar alltid lika kul nar det ar tva skadespelare samtidigt for dom eggar pa varandra och dom har historier dom kan dela pa och bada dom ar stunt skadespelare och har jobbat med varandra utanfor Stargate sa dom kande varandra val och kunde gora lite udda grejer. Shea ar lite aldre (har verkligen blivit aldre sedan SG1) men har ar fortfarande snygg och Payne ar bode ung och snygg. Och dom ar enormt sexiga bada tva. Yes, I said both. Shae med. Och hur vet jag det? *stort flin* Dom tog av sig pa overkroppen! XD
Och publiken jublar! Till och med killarna XD eller tja, karlarna. Det ar valdigt fa unga manniskor som ar pa konventet vilket ar bade intressant och roligt. Det ar flera stycken som ar minst 65-70 ar. det ar sjukt. DEN generationen diggar stargate! Wtf, maste fa mina foraldrar att titta pa stargate! XD om 70-aringar gillar det sa kanske det funkar for dom med.
Anyway, VARFOR tog dom av sig trojorna undrar ni? Nej, det var inte for att publiken bad om det, och nej det var inte for att publiken betalade for det som pa vissa andra konvent :P
Det var helt enkelt for att Shae ville utmana Payne i armhavningar :P Sa bast.

Dom var hysteriskt roliga tillsammans. Och sedan kom det jag vantat pa sedan januari. Cliff Simon XD Our one and Only (Though with all the clones thats not really true) Lord Baal. Den arrogantaste och sexigaste karaktar jag nagonsin sett on screen. Jag tror fan att han slar Gambit. Och inte bara det, utan skadespelaren ar hur underbar och sexig som helst. har ett leende som fullstandigt far benen att svikta. Och vet ni vad som hande? Guess, guess, guess! *studdsa* Ops, you failed! Okey, I'll just tell you anyway. JAG gick upp till mikrofonen. Yes, you heard me.. JAG talade i mikrofonen infor Cliff Simon och och ett rum fullt med folk. jag kande mig lugnt forst.. Inga problem. Men sedan nar jag kom narmare scenen och sag Cliff pa nara hall sa borjade jag bli lite nervos. Sedan vred jag pa huvudet och sag hela lokalen och alla manniskor och da satte scen skracken in. Min hander borjade darra, min pulls skenade och till och med mina ben borjade darra. hela tiden jag vantade stod jag och gick igenom precis vad jag skulle fraga och nar jag kom fram till micken sa var jag lugnad av det faktum att jag hade allt planerat. Yeah, right!
Jag var hyper nervos med bade maria och erika (tror det var sa hon hette, ska fraga henne i morgon . Vi pratade lange men vi bytte aldrig namn med varandra :P) sa att det hordes vad jag sa. brytningen kan jag inte gora nagot at, den kommer fram nar jag blir nervos men man horde mig. Och cliff tyckte faktiskt att det var bra fragor :) Dock var jag sa nervos att jag knappt minns vad jag fragade.
Hur som helst. Lagger upp fragor och svar (sa gott jag minns) har:
1. Vad var hans forsta tanke nar dom sa att dom ville klona Baal?
Basicly: Det betyder att det ar fler av mig, och dom kan inte doda alla sa jag far vara kvar i serien.
2. Vet klonerna om att dom ar kloner eller tror alla att dom ar originalet?
Basicly: Dom visste inte. Dom hade diskuterat det manga ganger, men dom hade inte kommit fram till nagot. Dock hade han fatt bestamma for sig sjalv att dom visste det. For Baal (originalet) ar den som bestammer och om dom inte vetat det sa skulle det bli kababalik for alla skulle gora som dom sjalv ville.

maste jag tala om hur kul maria hade at mig efter det? Jag skakade som bara den. Jag har tillbringat storre delen av eftermiddagen skakande av nervositet :P It gets worse. mycket varre.
Dock slog det mig dar att jag hade en konversation med cliff simon! Det kravde en liten dans med tillhorande ljudeffekter :)
Efter det sa var det dags att bege sig till var Photo Op med Cliff. For er som inte vet vad det ar: kort pa oss sjalva med skadespelaren som blir taget av en proffs fotograf. maria gick forst och nar jag kom fram hade jag blivit lugnt igen. jag tankte att det inte skulle bli sa farligt trots allt. Tills han skakar min hand, tittar pa mig med ett leende och sager "Thanks for the questions!" with a breathtaking smile. Naturligtvis blev jag nervos igen. Sen vet jag inte riktigt vad han tankte sage men han pekade pa mitt halsband (mitt bla pentagram), men blev avbruten av fotografen som stressade pa. Och det forstor jag, dom hade bara en halvtimme att fa igenom alla, och det var en lang ko. Sedan lagger han armen om mig, skrattar till och kramar om mig medans han sager "oh, stop shaking". Wtf! Och vad blir reaktionen pa det? Jag blir sa klart illrod i ansiktet. Och blir kvar sa tio minuter senare nar jag star med maria och erika och cursar mina klader. hade jag inte haft klader som stack ut sa mycket skulle han inte kant igen mig :P So.. good vs bad >P Anyway.. jag star vand mot trappan, dom star med ryggen mot dom nar cliff simon kommer upp. :gonkontakt innan jag blir illrod och borjar titta overallt annat utom pa honom och hysteriskt flaktar mig med min mapp. Erika och maria far da syn pa honom och erika har enormt roligt at det faktum att han faktiskt pekade pa mig. Omg.. SEDAN gjorde dom det varre genom att papeka nagot jag hade totalt hade glomt. Tio minuter senare skulle autograf signeringen med honom borja. Och yes, han kande defenitivt igen mig.

man fick ha sma post it lappar med sitt namn pa om man ville ha en personlig autograf sa, jag skrev kicki (och facinerade en av konvent volontarerna. Uppenbarligen var det en valdigt haftig stavning) och han log roat och borjade retas lite. Han kallad emig "shaking Kiki". Inte snallt. jag har SERIOST en aura som sager "RETA MIG". Jag vill saga upp min aura. Jag var dock valdigt glad over att han bara skrev Kicki pa fotot :P Dom i kon bakom mig tyckte att det var gulligt att han kom ihag mig, och det var typ da jag borjade skutta och dansa igen for det slog mig att jag precis hade fatt ett smeknamn av cliff simon. CLIFF SIMON! *dansa*

Fick aven autografer av bada Dan grabbarna. Shae tyckte det var riktigt coolt att jag kom fran sverige. var visst inte sa manga svenskar pa konventen. dock en hel del australiensare.

men efter det tog vi oss tillbaka hem. far se hur vi gor i morgon. jag har fortfarande inte hittat en present till mamma, pappa eller sara och maria vill ga och handla pa formiddagen i morgon men jag vill ga till konventet och se det som ar pa dagen da. Vi far se hur det blir. for mig gor det inget om vi delar pa oss, kommer vi gora senare for det ar grejer pa konventet pa kvallen i morgon som hon inte orkar vara uppe till. blir ratt sent men nar jag ar glad och stirrig sa blir jag pigg. jag blir hog pa socialitet. det ar sjukt. Men billigt, jag sparar asmycket pengar pa alkohol. det ar skont. ;p

har shoppat ordentligt. ^^ foton, tva trojor, en mossa (har letat en snygg och vanlig en i evigheter, mina ar so stora att det ar svart att ha horlurarna over) och aktiondockor. XD
Judge all you want, fokes. But I'm happy. Kopte aven en av filmerna. Sa happy!
tog massa bilder pa det jag kopt och tankte lagga upp, men dom har byggt in datorn sa jag kommer inte at nagot >P sucks.. anyway.. you can imagine

To Kicki
With Love
Cliff Simon

1 kommentar:

Annelee sa...

...det verkar som om ni har en häftig upplevelse där borta :)