2010-04-18

Day six

Jag fattar inte att det redan är dag sex. Where did the wonderful days go?!
Igår var otroligt rolig. streeeeeeessigt som fan! men roligt.

har skrivit klart gårdagens inlägg idag också, för er som läst det jag började skriva i går morse.

Vi började med att kika på Dan Shae (Again, but what the hell the guy is WONDERFUL!) He actually said something about us getting tired of him and a nightmare would be to realize that he's in the back of the car when we go home. Wtf? I would LOVE to find him next to me on the plane home. Not gonna happen, seeing as we probably wont even get home :P but still.. Would love to.

Sedan gick vi ner och ställde oss i kön for photo op med Michael Shanks (Dr. Daniel Jackson). och det var en låååång ko. Det var faktiskt riktigt coolt. Tog ett foto på mig och honom och ett på mig, honom och Maria.

This actually sucks.. Jag skriver så mycket bättre (och enormt mycket) när jag skriver inläggen samma dag som det hänt, men i förrgår kom vi hem så sent och i går hade jag migrän som höll på att få mig att kräkas. Anyway. Bortförklaringar hjälper inte.
Efter Shanks var det bara att ställa sig i ko igen, för nästa var för Christopher Heyerdahl. Han är sa underbar! Fick en stoor kram av honom (hann faktiskt få fotot igår och det var riktigt okey :) )
Det var så kul, för medans vi stod och köade hela dagen (minns inte riktigt vad som hände när eftersom jag skriver dagen efter) så kom och gick de andra skådespelarna. Jag vet att när jag kom från Heyerdahls photo ops så hade jag liten svag rodnad på kinderna och gick och fläktade mig själv, svängde runt ett hörn och tvärnitade när jag står framför David Hewlett som ger mig ett stort leende. Omg.. men han var så fin! Han har gått ner mycket i vikt sedan sina Rodney dagar och han var den enda skådespelaren som såg yngre ut! XD Men Joe och David hälsade på varandra i gången och kramades och grejer, och BamBam (som kallade mig Satan-Girl vilket kommer se till att han får stryk av två av de kvinnliga volontärerna :P ) fick också en stor kram av Flanigan. Det är så roligt att se dom typ.. vara normala.. :p Och alltid roligt när dom kommer ihåg en.. But lets face it, with my clothes, its hard to forget me :P

Sedan var det dags for Michael Shanks på scenen och han fick en massa frågor och grejer och han är otroligt roligt. Däremot sände jag en tanke till min mor typ mitt i det här. Inte nog med att hennes kamera INTE är bra.. Den är otroligt LITEN också. Mitt i shanks uppträdande fick jag sätta mig och börja deleta kort som jag egentligen inte ville bli av med, for den var FULL! I'm like, what.. the.. fuck? I got Michael Shanks in front of me for like another 20 minutes, and the bloody card is full? -.- strakts över 500 kort -.- Okey guys, Jag ångrar mig. Jag tar tillbaka det jag sagt om att avsäga sig födelsedags presenter. Jag vill ha pengar till en riktig kamera till nästa konvent i L.A!
Dock verkar det som om Shanks är på våran sida. Han verkar INTE tycka om Stargate Universe. Och enormt många i publiken verkar inte tycka om det heller. Tycker synd om Universe skådisarna som kommer idag. Vi ska bara in for att se Rachell. Dissar resten :P

Shanks: Okey, guys. Those who like Universe on that side, and those who dont on this.
Voice from "this" side: There´s not enough room here!

efter det var det photo op med Michael Shanks och Joe Flanigan (John Sheppard). Två av de mest populäraste hunkarna i Stargate. :P så det var riktigt coolt. ska hämta ut resten av fotorna idag. Flanigan, Mig och Shanks. WHOHO! ^^ I'm gonna remember this until I get really, really, really old. Like.. Lightyears old or something :P

liten paus och sedan var det photo op med Flanigan. Det var då jag först började se hur otroligt trött han verkade, but he put on a good show. :) Dah, the guys an actor!

Sedan fick vi rusa iväg till kostym tävlingen. No, I did not compete, but Erica did. She was a... can you guess? WRAITH QUEEN! ^^ I'm her top minion slash worshipper :P det var riktigt coolt. Hon kom så klart på första plats. Så hon fick present kort på 250 can dollar.

efter det var det Heyerdahls (Halling & Todd the awesome Wraith i SGA och Big Guy/Big Foot och John Druidt/Jack the Ripper i Sanctuary) plats på scen. han drev också lite med universe :P han hade stått och tittat på när shanks var på scenen så dom körde lite samma skämt igenom alltihop. det var så underbart.. But.. I was a bad girl. A bad, bad girl. We're not allowed to actually record. But I did it anyway. :P A guy asked Heyerdahl to say one of his Wraith lines from stargate Atlintis Las Vegas episode and his voice is sooo sexy. I hope you can hear it allright. :P awesome!

Och efter Heyerdahl.. David Hewlett! (Dr.Rodney McKay) Det var så bäst. jag ÄLSKAR david Hewlett. Han är så otroligt rolig. han svarade på frågor (kinda :P) och allmänt goofade runt på scen. Efter tjugo min var det Joe Flanigans (lt. Colonel John Sheppard) tur och han började driva med David. Stack in huvudet på scenen så vi såg, men inte david och gjorde lite udda grimaser och grejer så vi garvade. Efter några gånger lyckades david fånga honom och joe gick upp pa scenen för att köra sin omgång. Ha! Trodde han. Efter tio minuter kommer Voice of God ("Chefen" över konventet som sitter i mörka delen av rummet och talar i sin mick så han hörs över skådespelarna. Har skrämt skiten ur en del skådespelare och allmänt förvirrat andra :P) and the Voice of God says: David. GO. AWAY! And come back in 20 minutes. David stirrar lite, publiken försoker få honom att vara kvar, men han måste ju gå. så han försvinner bakom scenen och Joe får svara på frågor i fred. I hela fem minuter. Sedan ploppar David in huvudet och stör lite. Han blir åter igen bortjagad. Fem minuter senare : "Has it been 20 minutes?" klättrar upp på scenen utan att vänta på svar och vi får då tio minuter extra med båda grabbarna på scen. Så hysteriskt roligt. alltid kul att se flera samtidigt för dom trissar på varandra så in i norden. Flanigan garvar så han gråter vid flera tillfällen. David är sa hysteriskt underbar.

Sedan var det dags for Photo shot med Flanigan och David. Lååång ko. och flanigan såg åter igen så otroligt trött ut, men David skojade med honom och alla andra så han lyckades hålla lågan uppe.
Sedan var det dags for Photo op med bara David. Den bilden blev faktiskt riktigt bra. Älskar davids ansikte där. han ser ut som om han ska hitta på något bus när som hellst.. så otroligt bra.

Sedan var det dags for den låååånga vantan på autografer. Fick Heyerdahls först och han var så otroligt rar. ^^ Han signerade både en Todd bild och en Druidt bild. sen var det dags att vänta igen. När Lotte kom tillbaka från sin autograf med Heyerdahl hade hon ett tillkännagivande. Hon hade kommit ihåg det som jag helt och hållet glömt bort. Vilket är sjukt för det har stört mig i över ett år. Karln heter Christopher Heyerdahl. Forsök säga det på engelska. Det KAN jag inte. jag säger det på svenska. Speciellt hans efternamn. det är typ.. svenskt :P I varjefall nordiskt. Och Lotte hade löst det. Hon frågade honom, and guess what? He's dad's from Norway! Så hon pratade svenska med honom och han pratade norska med henne, och folk i kön fattade ingenting. ;) Det var så coolt, och så otroligt skönt att ha det lost. XD
WE'RE (Kinda) NEIGBOURS WITH CHRISTOPHER HEYERDAHL! ^^
A huge kinda, but still. Allting är relativt.

efter den vanliga väntan så var det dags för autograf av Shanks, flanigan och Hewlet. First up: Flanigan. And he looked like he was about to throw in the towel any second. Såg så otroligt trött och slut ut och han hade plockat fram wiskey or whatever he was drinking :P Tyckte riktigt synd om honom. The guy deserved a good night sleep. And he would be there for atleast another hour, signing aoutografs. greeeeeaaat.. poor Joe.

Sedan var det Shanks. Han var piggare, dock väldigt upptagen av att lyssna på en pågaende hockey match. Någon Sedin gjorde visst mål, eller något. hörde dom säga Sedin :P Men det betyder inte att han dissade oss.. Absolut inte.

Sedan var det Hewlett. I actually was brave enough to talk to him ^^ I'm so proud. :) Talade om hur mycket jag älskade filmen och hur svårt det var att få tag på den för ingen shippade till oss. När han fick veta att jag bodde i sverige så såg han lite fundersam ut och talade om att dom hade jobbat på att börja sälja den där och han skulle försöka starta upp det igen ^^ Love him!

and that was our day.. gosh, my head hurt when we got back. We dissed the dessert party and I went straight to bed. Migrän suger. och jag fick den runt.. noon..-ish. bara för att det var så mycket foton och grejer skulle jag tro :P

All well, that ends well..

Inga kommentarer: